. go to top icon

Ηχεία Hi-Fi

Ηχεία Hi-Fi

Είτε για αναπαραγωγή υψηλής πιστότητας είτε για αναπαραγωγή ταινιών home cinema, η επιλογή των ηχείων είναι καθοριστική για το τελικό ηχητικό αποτελεσμα. Χωρίς να επισκιάζεται η σημασία της σύνδεσης ποιοτικών ηλεκτρονικών (ιδίως του ενισχυτή), όλοι οι ειδικοί συμφωνούν: τα καλά ηχεία διατηρούνται περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κρίκο στην αλυσίδα. Επομένως, πρέπει να επιλέγονται με σύνεση.


Αντιμέτωποι με τεράστια ποικιλία ηχείων, πώς βρίσκετε αυτό που σας ταιριάζει ; Πώς μπορούν να ξεχωρίσουν τα μοντέλα που μερικές φορές είναι δύσκολο να συγκριθούν μεταξύ τους; Για να κάνετε τη σωστή επιλογή μεταξύ πολλών μοντέλων ηχείων, είτε είναι ηχεία δαπέδου, είτε ηχεία βάσης (βιβλιοθήκης) , είναι πιο συνετό να κατανοήσετε τις προσεγγίσεις των κατασκευαστών και τις διαφορετικές τεχνολογίες που εφαρμόζονται παρά να βασίζεστε αποκλειστικά σε αισθητικά κριτήρια. Γιατί αν τα γούστα και η μόδα εξελίσσονται, οι φυσικοί νόμοι που διέπουν την αναπαραγωγή και τη διάδοση του ήχου παραμένουν πάντα οι ίδιοι.


Αυτός ο οδηγός έχει σκοπό να σας βοηθήσει να επιλέξετε ένα ζευγάρι ηχεία.


Χρειάζεται να τα ξέρουμε όλα αυτά για να επιλέξουμε ηχεία ; Αναμφίβολα όχι, αλλά η γνώση, έστω και μερική, των διαφόρων σημείων που προσεγγίστηκαν αποτελεί αναμφίβολα το πιο σίγουρο μέσο για να μην κάνουμε λάθος.



Σε περίπτωση αμφιβολίας ή δισταγμού, οι τηλεφωνικοί μας σύμβουλοι είναι στη διάθεση σας στο 210-3301031 για να σας καθοδηγήσουν σύμφωνα με τις ανάγκες σας, τηρώντας τις προδιαγραφές σας.


Σε μια διαμόρφωση οικιακού κινηματογράφου, απαιτούνται τρία μπροστινά ηχεία καθώς και τουλάχιστον δύο ηχεία surround.

Το αριστερό και το δεξί μπροστινό ηχείο μπορεί να είναι ηχεία βάσης ή ηχεία δαπέδου.


Γενική στρατηγική για την επιλογή ηχείων Hi-Fi



1. Αποφασίστε κατ’αρχάς με βάση την επιθυμία σας αν θέλετε να ακούτε στεροφωνικό ήχο, Home Cinema η και τα δύο και σε ποιό επίπεδο ποιότητας.


  • Στερεοφωνικός ήχος : 2 μπροστινά ηχεία (κολόνες ή βάσης), πιθανώς ενισχυμένα με υπογούφερ
  • Home cinema: από 5 έως 11 ηχεία και ένα ή δύο υπογούφερ. Τα μπροστινά ηχεία (δεξιά - αριστερά και το κεντρικό ηχείο) λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της πληροφορίας και της ισχύος. Τα ηχεία surround (ψηλά εμπρός, πλαϊνά ή πίσω) μπορεί να είναι ποιό απλά και προσιτά σε τιμή καθώς κυρίως μεταφέρουν την πληροφορία απο τα εφέ μιας ταινίας.


2. Προσδιορίστε την απαιτούμενη ισχύ ανάλογα με το μέγεθος του δωματίου, το επιθυμητό επίπεδο ακρόασης, την ηχομόνωση έναντι των γειτόνων κλπ


3. Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας, ανάλογα με την πολυπλοκότητα της διαμόρφωσης του συστήματος (αριθμός πηγών, επεκτασιμότητα κ.λπ.)


Τι είναι ένα καλό ηχείο;


Αυτό είναι ένα πολύ περίπλοκο και όμως πολύ σημαντικό ερώτημα. Να είστε βέβαιοι, δεν θα αποφασίσουμε εδώ με επιτακτικό και οριστικό τρόπο.


Ωστόσο, αυτό το ερώτημα αξίζει να τεθεί και φυσικά αξίζει μια προσπάθεια να δοθούν κάποιες απαντήσεις.

Στην πράξη, το μεγάφωνο είναι μια ηλεκτρομηχανική συσκευή που μετατρέπει ένα σύνθετο σήμα ηλεκτρικής ισχύος σε ακουστική δόνηση. Για να επεξηγήσουμε καλύτερα τις εξηγήσεις μας, θα κάνουμε τακτικά αναλογίες με μια άλλη συσκευή: το αυτοκίνητο. Αυτός ο κινούμενος χημικός μετατροπέας (βενζίνης) έχει πολλά κοινά με τα μεγάφωνα. Υπάρχουν πολλά καλά αυτοκίνητα, σε όλες τις τιμές... κι όμως, η επιλογή που σου ταιριάζει είναι τελικά αρκετά περιορισμένη.


Σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του ηχείου παίζει και το δωμάτιο στο οποίο θα τοποθετηθεί.


Μια καλή προσέγγιση του ιδανικού ηχείου είναι αναμφίβολα ένα ηχείο με καλή τονική ισορροπία, δηλαδή όλες οι συχνότητες να αναπαράγονται με τον ίδιο τρόπο χωρίς κάποιες απο αυτές τις συχνότητες να είναι ποιο έντονες σε σχέση με άλλες. Με αυτό τον τρόπο η αναπαραγωγή μιας ηχογράφησης θα είναι πολύ ποιό κοντά σε αυτό που ήθελε ο καλλιτέχνης και ο ηχολήπτης, το ίδιο το ηχείο δεν θα χρωματίζει και αλλοιώνει το ηχητικό αποτέλεσμα.


Μία άλλη παράμετρος είναι οι χαμηλές παραμορφώσεις. Το ανθρώπινο αυτί είναι ευαίσθητο σε παραμορφώσεις. Η έλλειψη παραμορφώσεων οδηγεί σε ποιο ξεκούραστες ακροάσεις και σε ένα ποιο φυσικό ηχητικό αποτέλεσμα, ποιο κοντά στον αληθινό ήχο και αυτή είναι και η ουσία της αναπαραγωγής απο ένα σύστημα Hi-Fi. Να μας μεταφέρει την εντύπωση πως δεν ακούμε απο δύο κουτιά αλλά πως μπροστά μας εξελίσσετε ένα μουσικό γεγονός.


Η στερεοφωνική εικόνα επίσης δίνει την αληθοφάνεια ενός μουσικού γεγονότος στο σαλόνι μας, πρέπει να είναι εκτεταμένη και σε βάθος και σε ύψος.


Επίσης καλό είναι τα ηχεία να έχουν μεγάλη διασπορά στον ήχο ώστε να μην χρειάζεται να κάθεστε σε μία μόνο θέση για να ακούτε υπέροχα την μουσική αλλά η μουσική να καλύπτει ένα χώρο ανεξάρτητα απο το πως κινούμαστε στο χώρο. Προφανώς και συμμετρικά μπροστά στα δύο ηχεία θα ακούμε καλύτερα, όπως σε μια ζωντανή παράσταση αν η θέση μας είναι στο κέντρο, αλλά καλό είναι να μην χάνουμε ιδιαίτερη πληροφορία αν δεν είμαστε στην ιδανική θέση αλλά να διατηρείτε η αίσθηση της ζωντανής εκτέλεσης σε διαφορετικά σημεία του σωματίου μας.


Ένα καλό ηχείο πρέπει να μπορεί επίσης να μεταφέρει την συγκίνηση μίας εκτέλεσης, τις διαφορετικές ερμηνείες των τραγουδιστών, να είναι ρυθμικό όταν χρειάζεται και να θέλεις να χτυπήσεις το πόδι σου ρυθμικά όπως σε μια συναυλία !



Τι είναι ένα κακό ηχείο;


Είναι λίγα, ευτυχώς... και φυσικά αποφεύγουμε να τα προσφέρουμε στους πελάτες μας.


Τα κύρια προβλήματα είναι:


  • Μειωμένο εύρος συχνοτήτων, ειδικά στα μπάσα. Χρειάζεστε τουλάχιστον να κατεβαίνει 100 Hz στα -3 dB, αν είναι δυνατόν 70 Hz. Αυτό μπορεί να αντισταθμιστεί προσθέτοντας το υπογούφερ εάν το ηχείο δεν μπορεί να κατέβει τουλάχιστον στα 150 Hz.
  • Πρίμα τονισμένα η ανεπαρκή
  • Σημαντική ανισορροπία στις συχνότητες. Είτε κυριαρχούν τα πρίμα είτε τα μπάσα, αυτή η ανισορροπία είναι επίσης ένα σχεδιαστικό ελάττωμα.
  • Κακώς ελεγχόμενη κατευθυντικότητα, γενικά λόγω κακής σχεδίασης crossover, το μεγάφωνο έχει υπερβολική κατευθυντικότητα και, κυρίως μεταβάλετε ανάλογα με τη συχνότητα.
  • Μια τρύπα στη περιοχή συχνοτήτων.