Πυκνωτικά Μεγάλου Διαφράγματος
THE SMART CHOICEEdge Go is the world’s first Smart USB microphone. It combines the ease and convenience of a digital mic with the flexibility and sound quality of an entire recording studio.Record or stream live with the kind of fidelity only a professional microphone with high-end audio converters can deliver. Experience polished and immediate results, thanks to authentic-sounding effects and presets done by top audio pros.18 VINTAGE MIC MODELS INCLUDEDWith Antelope Audio’s premium mic modeling technology, the Edge Go can pick up the personality and characteristics of almost any condenser microphone. Just like you, we shoot for the stars. So we went on to recreate nothing but resolute studio classics from all over the world – Germany, Japan, England, Austria, America. Each microphone was meticulously analysed and measured in Europe’s finest facility, then brought to life digitally with the power of Synergy Core processing. Have fun hearing your voice through vintage microphones that remain unattainable for anyone but the utmost connoiseurs!20 Synergy Core FX IncludedThe premier Synergy Core effects processing platform is integrated in our USB modeling mic. With 1xDSP and 1xFPGA running, the Edge Go is not only a mic that captures high-resolution audio in crisp detail but also a portable studio with built-in effects. Play around with true-to-life microphone and preamp models. Explore the coveted sounds of iconic and highly sought-after equalizers and compressors. Add reverb for a sense of space and tape saturation for vintage warmth. Remove breaths and pops with PowerGate. All possible with real-time monitoring and imperceptible latency.Fill Up Your CollectionAdd more flavor to your sound and stand out with distinct vocals. In our selection of vocal oriented expandable effects you can find a vibrato, a synth-like effect, a compressor modeled after an iconic unit from the 1950s and more. Switch up the pitch, combine it with an expressive range of tone and you are already ahead of the game.REAL-TIME LIVE MONITORINGUPGRADE YOUR EDGE GO WITH AUTO-TUNE SYNERGYBuilt from the ground-up for the Synergy Core platform, Auto-Tune Synergy adds live pitch correction to the Antelope Audio experience.Industry-leading pitch correction anytime you need it – live, during recording, and at mixdownFully adjustable Retune Speed, Flex-Tune, and Humanize parameters with Auto-Key automatic key and scale detectionReal-time, low latency performance with the Edge Go modeling microphone and any Antelope Audio Synergy Core interface‘Classic’ mode pays homage to the legendary “Auto-Tune 5 sound” heard on countless hit recordsUSB-C READYThe Edge Go is a modern device with USB-C connectivity. However, having an USB-C port on your computer isn’t mandatory. Edge Go works just fine plugged into a standard USB Type-A port!A PORTABLE STUDIOWhat does a recording studio comprise? An acoustically optimal space with piles and piles of gear – microphones, preamps, converters, master clocks, equalizers, compressors, reverbs, and so on. Picture all of that inside your head. Ready? Now try fitting it all inside a desktop USB mic. Or, better yet, don’t, because we already did the work for you. Our premium audio technology and Synergy Core FX platform, built into the Edge Go, lets us recreate all of that – in an incredibly lifelike, true-to-form manner. The Edge Go is a complete studio experience contained within a microphone. Welcome to the future!LIVE STREAMINGWith low latency mic models and effects working their magic on your voice, Edge Go makes studio quality live streaming possible – with minimal effort on your part. Technology is no longer a bottleneck. Let your audience hear the best of you!
Το WA-47jr είναι μια έκδοση FET χωρίς μετασχηματιστή, του εξαιρετικά γνωστού και κλασικού μικροφώνου '47 το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί σε αμέτρητες ηχογραφήσεις επιτυχημένων δίσκων τα τελευταία 50+ χρόνια. ΤΟ WA-47jr είναι πλήρως διακριτό, έχει 3 πολικά διαγράμματα και έχει σχεδιαστεί για διάφορες χρήσεις, όπως: για επαγγελματικά studio ηχογραφήσεων, home studio, για live συναυλίες και για ραδιοφωνικές εκπομπές. Έχει τέλεια εφαρμογή σε φωνές, ηλεκτρική/ακουστική κιθάρα και μπάσο, κρουστά, πιάνο, έγχωρδα αλλά και πνευστά. Το WA-47jr χρησιμοποιεί μια προσαρμοσμένη κάψa τύπου k47, σχεδιασμένη με το ίδιο μοτίβο οπών και απόκριση συχνότητας όπως και το vintage σχέδιο ('47). Η έκδοση αυτής της κάψουλας (μοντέλο #WA-47-V-80v) είνα προσεκτικά κατασκευασμένη από έναν αυστραλό κατασκευαστή του οποίου η ακρίβεια και η επαναληψιμότητα μας επιτρέπει να πετύχουμε τα vintage στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον ήχο και την ποιότητα του μικροφώνου, ώστε να δημιουργήσει τον χαρακτήρα και την υπογραφή του WA-47jr. Με χαμηλό θόρυβο low-noise, η διακριτή διαδρομή σήματος του WA-47jr, όταν συνδιάζεται με αυτή την εξαιρετική κάψουλα τύπου ΄47, επιτρέπει στο μικρόφωνο να αποκτήσει έναν πολύ παρόμοιο τόνο με το κλασικό '47, αλλά σε πολύ πιο προσιτή τιμή. Το WA-47jr χρησιμοποιεί την ίδια κάψουλα, του στυλ k47 που βρίσκεται και στο WA 47. Προδιαγραφές: - FET μετασχηματιστή, ΄47's τύπου- Κλώνο κάψουλας τύπου '47 (στυλ K47) - Μοντέλο #WA-47-B-80v- Make-up κάψουλα: Χρυσή κάψουλα, διπλό μεγάλο διάφραγμα, μονή οπίσθια πλάκα, 6 microns NOS mylar (PET film)- Πλήρως διακριτή διαδρομή σήματοσ, πυκνωτές Toshiba FET, Wima, ηλεκτρολυτικοί πυκνωτές Panasonic- Πολικά διαγράμματα: Cardioid, Figure-of-eight, Omni- Hi-pass filter: 70Hz- Pad: -10 dB- Self-noise: 9 dBA- Δυναμική εμβέλεια: 138 dBA- Μέγιστο SPL: 147/157 dB (@ 1 kHz 1kOhms 0,5% THD, 0/-10dB)- Εύρος συχνοτήτων: 20Hz - 20 kHz- Ευαισθησία: 10mV /Pa ή -40 dB- Αντίσταση εξόδου: 100 ohm
Καταγράψτε κάθε λεπτομέρεια !Σχεδιασμένο για μουσικούς και ερμηνευτές που απαιτούν εξαιρετική ποιότητα ήχου, το καρδιοειδές πυκνωτικό μικρόφωνο της PreSonus PX-1 είναι ιδανική λύση για την εγγραφή φωνητικών, κιθάρας, podcast και οποιαδήποτε ηχογράφηση σε επαγγελματικά και home Studio. Ένα πυκνωτικό μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος. Tο PX-1 διαθέτει κάψα 25 mm, ειδικά σχεδιασμένη να παρέχει εξαιρετική σαφήνεια σε όλο το συχνοτικό φάσμα. Η στιβαρή κατασκευή και οι προδιαγραφές του, το καθιστούν κορυφαία επιλογή. Πρόκειται για εξαιρετική προσθήκη για κάθε home studio ηχογράφησης ή streaming. Χαρακτηριστικά: Πυκνωτικό μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος Καρδιοειδές πολικό διάγραμμα Εξαιρετική επιλογή για την εγγραφή φωνητικών, κιθάρας, podcast και πολλά άλλα Κάψα 1 ίντσας (25 mm) Εξαιρετική απόκριση σε όλο το συχνοτικό φάσμα. Στιβαρή κατασκευή Χαρακτηριστικά απόδοσης κορυφαίας ποιότητας Περιλαμβάνεται βάση και θήκη μεταφοράς Τεχνικές προδιαγραφές Τύπος καψας: 25 χιλ., Χρυσός διασκορπισμένος 6 μm Mylar, πυκνωτής μεγάλου διαφράγματος Τύπος προενισχυτή: Κατηγορία FET FET Ευαισθησία: 25 mV / Pa Απόκριση συχνότητας: 20 Hz έως 18 kHz Πολικό διάγραμμα: Καρδιοειδές Επίπεδο θορύβου: 18 dB SPL A-wtd Μax SPL: 135 dB Συνολική αντίσταση φορτίου: -1 kΩ
The TF39 Copperhead Deluxe is an expansion of the “Copperhead” sound with the addition of a dual membrane K67-style capsule, allowing for 3-pattern selection between cardioid, omnidirectional, and figure-8. This added feature set gives the TF39 greater flexibility and options in the studio. Sonically and component-wise, the two microphones are otherwise the same. Circuit Design The TF39 features a new old stock American-made 5654W vacuum tube, all-brass K67-style capsule, and a premium Swedish-made Lundahl output transformer. These components create a balanced frequency response and natural tonality, making the TF39 a trusty go-to choice. Audio Comparison Listen to the distinct voices of the Alchemy Microphone Series; the "Copperhead" sound of the TF29 and TF39, the "German" voiced TF47, and the "Austrian" voiced TF51. Compare the sonic characteristics of each voice on classic studio applications like drum overheads, guitar cabinets, and vocals. Accessories Every TF39 Copperhead Deluxe microphone system comes with a multi pattern M 903 Power Supply, M 803 Tube Microphone Cable, ZC03 Shell Case, M 703 Shock Mount, M 782 Stand Mount, and Microphone Sleeve.
WA-87 R2: Παρουσιάζουμε ένα αναβαθμισμένο και βελτιωμένο πυκνωτικό μικρόφωνο σε στυλ '87 Το 2016, εμείς στη Warm Audio παρουσιάσαμε ένα πυκνωτικό μικρόφωνα στο στύλ του ’87 και τα βλέμματα όλων στράφηκαν σε αυτό το μικρόφωνο που σε προσιτή τιμή αναπαρήγαγε την ποιότητα των αυθεντκών μικροφώνων. Με απλά λόγια, η κυκλοφορία του WA-87 άλλαξε την αντίληψη της βιομηχανίας για το τι θα μπορούσε να επιτευχθεί σε προσιτή τιμή.Βασισμένο σε κλασικά κυκλώματα της δεκαετίας του 60, ο πλούσιος ήχος του WA-87 έγινε το αγαπημένο μικρόφωνο αμέτρητων παραγωγών, μηχανικών ήχου και μουσικών. Από την κυκλοφορία του WA-87 το 2016 μάθαμε πολλά περισσότερα για την κατασκευή μικροφώνων και αυτή η εμπειρία μας οδήγησε να δούμε αν θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε το WA-87 χωρίς να χρειαστεί να αυξήσουμε την τιμή και το αποτέλεσμα είναι το νέο WA-87 R2 ! Χρησιμοποιήσαμε ό,τι έχουμε μάθει για την αναδημιουργία vintage μικροφώνων τα τελευταία πέντε χρόνια και σας προσφέρουμε το νέο WA-87 R2 που είναι μεγαλύτερο, ποιοτικό και απλά καλύτερο!Πιστή αναπαραγωγή με κορυφαία εξαρτήματα Το WA-87 βασίζεται σε ένα κλασικό κύκλωμα της δεκαετίας του 60 που θεωρείται ευρέως ως ένα από τα καλύτερα μικρόφωνα στούντιο που έχουν σχεδιαστεί ποτέ. Περάσαμε αμέτρητες ώρες προσπαθώντας να πλησιάσουμε ακόμη περισσότερο τον ήχο της vintage έκδοσης από ό, τι είχαμε με το WA-87, οπότε το νέο WA-87 R2 χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας εξαρτήματα, τρανζίστορ NOS Fairchild και πυκνωτές από τη Wima. Το WA-87 R2 χρησιμοποιεί έναν μετασχηματιστή εξόδου Cinemag USA όπως και το αρχικό WA-87, με τη νέα έκδοση να παρέχει ελαφρώς αυξημένο επίπεδο εξόδου και βελτιωμένη απόκριση συχνότητας. Χρησιμοποιήσαμε επίσης την ίδια κάψουλα που χρησιμοποιεί το WA-87, το οποίο σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές αυτών που βρέθηκαν στα vintage μικρόφωνα. Το αποτέλεσμα είναι ένα απίστευτα ακριβές ηχητικό αντίγραφο του αναμφισβήτητα ευρύτερα χρησιμοποιούμενου στούντιο μικροφώνου στην ιστορία των ηχογραφήσεων!Το πιο ευέλικτο μικρόφωνο στη συλλογή σαςΌπως και το αυθεντικό vintage μικρόφωνο, το WA-87 R2 υπερέχει στην εγγραφή, σχεδόν σε όλες τις πηγές. Με τρία πολικά διαγράμματα (καρδιοειδές, omni και με διπλή καρδιά (figure of 8) 8) προσαρμόζεται σε μεγάλη ποικιλία εφαρμογών και περιλαμβάνει φίλτρο αποκοπής στα 80Hz εάν χρειάζεται. Η εναλλαγή -10dB pad είναι βολική όταν θέλετε να εγγράψετε εξαιρετικά δυνατές πηγές και να μην υπερφορτώνετε τα εσωτερικά ηλεκτρονικά. Το WA-87 R2 λειτουργεί υπέροχα σε φωνητικά, ντραμ γενικά, κιθάρες, πιάνο, βοηθητικά κρουστά, έγχορδα, πνευστά κλπ Εκπληκτικό στον ήχο και την εμφάνισηΤο νέο WA-87 R2 είναι λίγο μεγαλύτερο με καλύτερα ηλεκτρονικά και το νέο σχήμα της στρογγυλεμένης κεφαλής προσθέτει επιπλέον χώρο γύρω από την κάψουλα για μια πιο ευχάριστη ηχητική υπογραφή. Με αυθεντική vintage ζεστασιά, έχει απαλό ήχο με λεπτομέρεια και έκταση στο φάσμα συχνοτήτων. Πιστεύουμε πραγματικά πως αυτό το μικρόφωνο έχει την ίδια απόδοση με μικρόφωνα που κοστίζουν πέντε φορές περισσότερο. Ανεξάρτητα από το τι άλλα μικρόφωνα έχετε, το WA-87 R2 είναι σίγουρο ότι θα γίνει ένα από τα αγαπημένα σας μικρόφωνα!
Πυκνωτικό μικρόφωνο με 9 πολικά διαγράμματα, ενδεικτικά LED επιλογής πολικού διαγράμματος και υπεροδήγησης εξόδου σήματος, ευαισθησία 23MV/PA, απόκριση συχνότητας 20Ηz-20kΗz, μέχρι 152dΒ MAX SPL. Διαθέτει 3 επιλογές bass-cut filter και 3 επιλογές προεξασθένησης με ενδεικτικά LED. Πλήρως προστατευμένο από ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές. Δυνατότητα ελέγχου μέσω remote control (προαιρετικά). Παραδίδεται σε μεταλλική βαλίτσα με αντικραδασμική βάση, pop filter και αντιανεμικό. Κατάλληλο για studio recording φωνής, distant miking.
Ο θρυλικός ήχος. Το WA-251 σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε στα πρότυπα των κλασικών vintage μικροφώνων... Για υψηλής ποιότητας ηχογραφήσεις, σε προσιτή τιμή. Το κλασικό '251 έγινε εξαιρετικά δημοφιλές τη δεκαετία του 1960 και θεωρείται σήμερα ένα από τα καλύτερα πυκνωτικά μικρόφωνα που δημιουργήθηκαν ποτέ. Το κλασικό '251 εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα σε επαγγελματικά στούντιο ,αλλά έχει γίνει εξαιρετικά σπάνιο και απαγορευτικό για την απόκτηση του λόγο του υψηλού του κόστους. Ο σχεδιασμός του WA-251 για να ακούγεται σαν το κλασικό '251 δεν ήταν εύκολη υπόθεση, κυρίως επειδή κάποιο από τα vintage εξαρτήματα δεν κατασκευάζονται πλέον ή δεν είναι διαθέσιμα. Παρ' όλα αυτά δημιουργήσαμε το WA-251 ώστε να μπορούν να το αποκτήσουν περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ ! Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Custom WA-12-B-60V διπλού πηνίου, Vintage CK12-Style Capsule All-Brass Μετασχηματιστής εξόδου CINEMAG USA JJ SLOVAK 12AY7 TUBE VACUUM GOTHAM 5 GAC-7, καλώδιο 7 ακίδων Πολικά διαγράμματα: 3 - Καρδιοειδές, Οmni , Figure of eight Συχνοτικό εύρως: 20 HZ ~ 20 KHz Αντίσταση εξόδου: 200 OHMS Μax SPL: 132DB (
Το πιο δημοφιλές μικρόφωνο στην ιστορία των ηχογραφήσεων bundle μαζί με την αράχνη του. To U87 είναι ενα πυκνωτικό μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος για ηχογραφήσεις φωνής και οργάνων. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:Acoustical operating principle Pressure gradient transducerDirectional pattern Omnidirectional, cardioid, figure-8 plusFrequency range 20 Hz ... 20 kHzSensitivity at 1 kHz into 1 kohm 20/28/22 mV/Pa*Rated impedance 200 ohmsRated load impedance 1000 ohmsEquivalent SPL CCIR 468-3 26/23/25 dB*Equivalent SPL DIN/IEC 651 15/12/14 dB-A*S/N ratio CCIR 468-3 68/71/69 dB*S/N ratio DIN/IEC 651 79/82/80 dB*Maximum SPL for THD 0.5% 117 dB (cardioid)Maximum SPL for THD 0.5% with preattenuation 127 dBMaximum output voltage 390 mVDynamic range of the microphone amplifier cardioid DIN/IEC 651 105 dBSupply voltage 48 V ± 4 VCurrent consumption 0.8 mAMatching connectors XLR 3FWeight 500 gDiameter 56 mmLength 200 mm
Το Καρδιοειδές Μικρόφωνο Αναφοράς της Manley έχει τα ίδια χαρακτηρηστικά όπως τα περίφημα μικρόφωνα Gold Reference , αλλά με μία μόνο καρδιοειδή κάψα.O εξαιρετικός του ήχος, η πλούσια τονική ισορροπία και ο "υγρός" χαρακτήρας, αναδεικνύουν όργανα όπως κιθάρες, drum overheads, σαξόφωνο, και ιδιαίτερα φωνές και φωνητικά.Χαρακτηριστικά:All-Tube triode design 12AT7 (2011 build. Previous versions used 12AX7 and 6072.)-10 dB switchable padFrequency response: 10Hz-30KHzSensitivity: 17mV/PaNoise typically -120dB EINMax SPL: 150dBActual output impedance 200 OhmsWeight: 2.25 lbs (mic)Weight: 2.5 lbs (PSU)Size: 4.5" x 9.7" x 4.5" (mic)Size: 5" x 8.2" x 3.4" (PSU)Shipping weight: 15 lbsSelected matched pairs availableOutboard Power Supply is factory set for 100V, 120V or 220-240VAC operation for original destination country's mains voltage.Operating Mains Voltage changeable with power transformer re-wiring via internal jumpers and fuse value change.Mains Voltage Frequency: 50~ 60HzMains Fuse: 250mA @ 100~120V; 125mA @ 220~240V operationPower Consumption: 70mA @ 120V = 8.4 Watts
Το WA-8000 είναι μια λεπτομερής επανέκδοση σε ένα πολύ ειδικό λαμπάτο μικρόφωνο που άνοιξε το δρόμο του σε αμέτρητες πλατινένιες ηχογραφήσεις, ξεκινώντας από τις αρχές της δεκαετίας του '90 και συνεχίζοντας έως σήμερα. Ο ήχος αυτού του μικροφώνου έχει προσφέρει επιτυχίες για καλλιτέχνες από τον Dr. Dre, τη Mariah Carey, τον Boyz II Men και τον Brian McKnight μέχρι τον Eminem, τη Rihanna, τον Drake και άλλους. Το πρωτότυπο ξεχώριζε, διαθέτοντας φυσικά και ανοιχτά πρίμα, εξαιρετικά καθαρά μεσαία και ικανότητα απόδοσης εξαιρετικής λεπτομέρειας στα φωνητικά, σε αντίθεση με τα περισσότερα μικρόφωνα στον πλανήτη. Το WA-8000 ανταποκρίνεται στο ύψος των περιστάσεων και προσφέρει όλο αυτό το κορυφαίο συχνοτικό εύρος σε μια τιμή που θα σας κάνει να χαμογελάσετε.
Το FC3 είναι ένα υψηλής ποιότητας, διπλής κάψας πυκνωτικό μικρόφωνο, εμπνευσμένο από τα κλασσικά μοντέλα μικροφώνων του παρελθόντος. Το FC 3 είναι ένα πολύ ευπροσάρμοστο μικρόφωνο με ευρεία απόκριση συχνότητας και μεγάλη δυναμική περιοχή. Θα λειτουργήσει εξαιρετικά στο στούντιο, σε ζωντανές εμφανίσεις αλλά και εφαρμογές broadcast. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολική απόκριση καρδιοειδή - omni - figure of eight για ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή σε οποιαδήποτε ηχογράφηση. Ο ηχητικός χαρακτήρας είναι παρόμοιος με τα παλαιάς εποχής μικρόφωνα και είναι κουρδισμένο για να χρησιμοποιηθεί με τα περισσότερα όργανα και φωνές. Χρησιμοποιήστε το στα φωνητικά και τις χορωδίες, τις ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες και άλλα όργανα, ως drum overhead ή μικρόφωνο δωματίου και σε οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή όπου θα χρησιμοποιούσατε ένα πυκνωτικό μικρόφωνο μεγάλης κάψας . Το FC 3 παρά το χαμηλό κόστος του, είναι κατάλληλο για κρίσιμες εφαρμογές ηχογράφησης. Περιέχει Shock mount, διαθέτει τρία πολικά διαγράματα και pad-10 dB
The Audio Technica AT4050SC is a multi-pattern condenser studio microphone. It has dual 2-micron-thick large diaphragms which are gold-vaporized and aged for consistent, outstanding performance and a precision-machined, nickel-plated brass acoustic element baffle provides rock-solid element stability and exceptional sensitivity. It is able to withstand high sound pressure levels whilst delivering transparent and airy uppers/mids complemented by rich low-end qualities. Features include three switchable polar patterns (omnidirectional, cardioid and figure of eight), a switchable 80Hz hi-pass filter and 10dB pad, transformerless circuitry which virtually eliminates low-frequency distortion and provides superior correlation of high-speed transients, and a custom shock mount providing superior mechanical isolation. It has a black finish and comes supplied with a AT8430 isolation stand clamp.Χαρακτηριστικά:transducer type condenserpolar pattern cardioidfrequency response 20Hz - 20kHzsensitivity -34dB (19.9mV) re 1V 1Panominal impedance 50Ωsignal to noise ratio 78dB 1kHz 1Pamax sound pressure level 145dBself noise 16dB SPLpower requirement 48V DC phantom powerconnector 3 pole male XLRdimensions 155mm L x 21mm Dweight 126g
Το Sphere L22™ είναι ένα καινοτόμο μικρόφωνο από την Townsend Labs το οποίο προσομοίωνει τα χαρακτηριστικά των πιο γνωστών πυκνωτικών μικροφώνων μεγάλου διαφράγματος με εξαιρετική ακρίβεια και επιτρέπει την επιλογή τύπων και πολικών διαγραμμάτων ακόμα και μετά την ηχογράφηση.Το Sphere™ είναι ένα σύστημα, το οποίο αποτελείται από ένα υψηλής ακρίβειας dual channel μικρόφωνο, σε συνδυασμό με το Sphere DSP plug-in (UAD, VST, AU, AAX Native). Αναπαριστά με ακρίβεια την απόκριση, τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά από μια μεγάλη γκάμα γνωστών και θρυλικών μικροφώνων.Τώρα μπορείτε να: Ηχογραφήσετε με ποιότητα και ήχο μικροφώνων που μέχρι τώρα ήταν άπιαστο όνειρο! Αλλάξετε τύπο μικροφώνου, πολικό διάγραμμα και άλλα χαρακτηριστικά μικροφώνου ακόμα και μετά την ηχογράφηση! Έχετε δυνατότητα αλλαγής ήχου μικροφώνων χωρίς να κουράζεται ο καλλιτέχνης,τραγουδιστής ή μουσικός. Απαλείψετε ή να διορθώστε οποιδήποτε ανεπιθύμητο χρωματισμό χώρου ή άλλων προβλημάτων ηχογράφησης χρησιμοποιώντας το Off-Axis Correction™ Έχετε δυνατότητα στέρεο ηχογράφησης από ένα μόνο μικρόφωνο. Ονειρεμένη συλλογή Αποκτήστε πρόσβαση σε μερικά από τα πιο βραβευμένα μικρόφωνα όλων των εποχών, Συμπεριλαμβανομένων των 47 (με VF14 tube), 67, M49, και C12. Μικρόφωνο Sphere L22 Το σύστημα του Sphere χρησιμοποιεί υψηλής ανάλυσης, μεγάλου διαφράγματος πυκνωτικού μικρόφωνου L22 δύο καναλιών, ειδικά σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να "λαμβάνει" και τις τρείς διαστάσεις του χώρου με εξαιρετική ακρίβεια . Κατασκευασμένο με ιδιαίτερα "σφιχτές" ανοχές , το L22 διαβεβαιώνει πιστό και άρτιο modeling . Επεξεργασία UAD σε πραγματικό χρόνο Με τις κάρτες ήχου της Universal Audio Apollo, μπορούμε να χειριστούμε και να επεξεργαστούμε σε πραγματικό χρόνο και με εξαιρετικά χαμηλό latency ( 1.6ms σε δειγματοληψία 96kHz) σε μορφή AAX, VST και AU. . Μικρόφωνο Sphere L22 Το σύστημα του Sphere χρησιμοποιεί υψηλής ανάλυσης, μεγάλου διαφράγματος πυκνωτικού μικρόφωνου L22 δύο καναλιών, ειδικά σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να "λαμβάνει" και τις τρείς διαστάσεις του χώρου με εξαιρετική ακρίβεια . Κατασκευασμένο με ιδιαίτερα "σφιχτές" ανοχές , το L22 διαβεβαιώνει πιστό και άρτιο modeling . Πως Λειτουργεί: Το μικρόφωνο Sphere L22, χρησιμοποιώντας δύο κάψες με δύο αυτόνομες εξόδους, καθιστά εφικτή την σύλληψη τεράστιας λεπτομέρειας και πληροφορίας χώρου, όπως, κατεύθυνσης και απόστασης, πληροφορίες που με ένα συμβατικό μικρόφωνο μονής κάψας θα είχαν χαθεί.Αυτό επιτρέπει στο σύστημα του Sphere να αναπαράγει τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικά μικρόφωνα αντιδρούν στον εκάστοτε χώρο Το Sphere L22 αποτελείται από ένα υψηλής ευκρίνειας μικρόφωνο, δύο καναλιών, και ένα audio plug-in για το DAW σας. Το plug-in πραγματοποιεί όλη την διαδικασία μέσω DSP, ώστε να προσομοιώσει όλα τα διαφορετικά μικρόφωνα. Η χρήση plug-in , αντί για ενσωματωμένη DSP επεξεργασία στο μικρόφωνο, έχει σαν αποτέλεσμα και προτέρημα την δυνατότητα επιλογής και αλλαγής, από τον χρήστη, διαφορετικών ρυθμίσεων, όπως τύπο μικροφώνου και πολικό διάγραμμα, ακόμα και μετά την ηχογράφηση. Αξεσουάρ: Η συσκευασία περιλαμβάνει: Το μικρόφωνο Sphere L22 Τα αξεσουάρ Breakout Cable10 (3 μέτρα) Shock Mount Swivel Mount Σκληρή βαλίτσα μεταφοράς Μαλακή προστατευτική θήκη
Το NT1 5th Generation συνδυάζει την κλασική ηχητική υπογραφή του θρυλικού RODE NT1 με τεχνολογία αιχμής, επόμενης γενιάς. Διαθέτει την πρωτοποριακή έξοδο Dual Connect της RODE, προσφέροντας συνδεσιμότητα XLR και USB για σύνδεση σε κάρτα ήχου, μίκτη ή κονσόλα και άλλο εξοπλισμό ήχου ή απευθείας σε υπολογιστή για εγγραφή plug-and-play. Διαθέτει ενσωματωμένη κάρτα ήχου επαγγελματικής ποιότητας, με το Revolution Preamp™ εξαιρετικά χαμηλού θορύβου, υψηλής απόδοσης της RODE, μετατροπή A/D υψηλής ανάλυσης (έως 192 kHz) και προηγμένη επεξεργασία ψηφιακού σήματος για ηχογράφηση με "στούντιακή" ποιότητα ήχου. Διαθέτει επίσης ψηφιακή έξοδο float 32-bit για την εγγραφή των πάντων, από έναν ψίθυρο μέχρι τον πιο δυνατό ντράμερ, χωρίς πιθανότητα clipping* και χωρίς ανάγκη να ρυθμίσετε πολύπλοκα gain controls. Αυτά τα επαναστατικά χαρακτηριστικά συμπληρώνουν τον ζεστό μεταξένιο χαρακτήρα, την εκτεταμένη απόκριση συχνότητας, τον εξαιρετικά χαμηλό self-noise και τον υψηλό χειρισμό SPL για τον οποίο είναι γνωστό το NT1, καθιστώντας το NT1 5ης γενιάς το απόλυτο μικρόφωνο στούντιο για μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών.
Το NT1 5th Generation συνδυάζει την κλασική ηχητική υπογραφή του θρυλικού RODE NT1 με τεχνολογία αιχμής, επόμενης γενιάς. Διαθέτει την πρωτοποριακή έξοδο Dual Connect της RODE, προσφέροντας συνδεσιμότητα XLR και USB για σύνδεση σε κάρτα ήχου, μίκτη ή κονσόλα και άλλο εξοπλισμό ήχου ή απευθείας σε υπολογιστή για εγγραφή plug-and-play. Διαθέτει ενσωματωμένη κάρτα ήχου επαγγελματικής ποιότητας, με το Revolution Preamp™ εξαιρετικά χαμηλού θορύβου, υψηλής απόδοσης της RODE, μετατροπή A/D υψηλής ανάλυσης (έως 192 kHz) και προηγμένη επεξεργασία ψηφιακού σήματος για ηχογράφηση με "στούντιακή" ποιότητα ήχου. Διαθέτει επίσης ψηφιακή έξοδο float 32-bit για την εγγραφή των πάντων, από έναν ψίθυρο μέχρι τον πιο δυνατό ντράμερ, χωρίς πιθανότητα clipping* και χωρίς ανάγκη να ρυθμίσετε πολύπλοκα gain controls. Αυτά τα επαναστατικά χαρακτηριστικά συμπληρώνουν τον ζεστό μεταξένιο χαρακτήρα, την εκτεταμένη απόκριση συχνότητας, τον εξαιρετικά χαμηλό self-noise και τον υψηλό χειρισμό SPL για τον οποίο είναι γνωστό το NT1, καθιστώντας το NT1 5ης γενιάς το απόλυτο μικρόφωνο στούντιο για μια μεγάλη ποικιλία εφαρμογών.
The SA-87i is an exact reproduction of the best sounding vintage Neumann U87 microphone we could find and considered by most engineers as the finest sounding U87 ever made.A replica of one of the finest sounding condenser microphones in historyWe have recreated the distinctive character of our all time favorite vintage Neumann U 87 microphone to the very last detail, and for the first time, at a price that makes it affordable to anyone.The SA-87i is made with premium componentsThe SA-87i features premium Vishay capacitors on the audio path as well as polystyrene capacitors, which are more stable and much more linear in the top end. This makes them the perfect choice for feedback circuitry. Every unit comes with a custom Sowter output transformer made in UK and a custom BG K-87 capsule from Rome.The main shortcoming with current offerings is polarization voltage. While current models feature 60V, the vintage units were rated at 48V. The lower voltage of polarization makes the capsule sound more musical and mellow as well as increasing the microphone’s headroom, hence making it less susceptible to distortion.We have remained 100% faithful to the original vintage circuit and schematic and have made no compromise in parts which ensures you are getting the best sounding microphone possible.100% satisfaction guarantee – if you don’t love your SA-87i, we’ll refund youIf you’ve used an original vintage U87 before, we’re extremely confident the SA-87i will put a big smile on your face every time you use it.However, if you’ve never touched the original before, as gear-lovers ourselves we understand that the only way to really know if this microphone is for you, is to put it through its paces. That’s why the SA-87 comes with a 30-day money back guarantee. This allows you to get it into your studio and see how it impacts your recordings. If you love it (and we think you will!), great…keep the unit and create amazing music with it. If not, no problems. Just send it back to us and we’ll fully refund your purchase.
Introduced in 1960, the U 67 was the quintessential studio workhorse throughout the formative years of modern music. Today, more than ever, its inimitably smooth sound continues to be in high demand. Now, for the first time in decades, Neumann’s legendary tube microphone is back in production, built to the original specifications.Introduced as the successor to the eminent Neumann U 47, a lesser microphone would have failed. But the U 67 was quickly adopted as the new studio standard, offering many advantages over its predecessor. With three selectable polar patterns and advanced tube circuitry, including low cut and pad switches, the Neumann U 67 was well-equipped for virtually any recording task. It still is: To this day, many top level engineers would choose the U 67 as their “desert island” microphone for its extraordinary versatility and unmatched sound quality.Neumann Engineering at Its BestThe U 67 was the first microphone equipped with the famous K 67 capsule, which has since become associated with “the Neumann sound” and continues to be used in its successor, the U 87 A. No less important is the U 67’s masterful tube circuit featuring a clever pre-emphasis/de-emphasis scheme to minimize tube hiss. The U 67 was also the first microphone to address modern recording techniques such as close miking. Its switchable low cut filter compensates for the proximity effect occurring at short recording distances. Using its preattenuation, the U 67 can handle high sound pressure levels of up to 124 dB without distortion (and much more if you don’t mind a bit of “tube grit”).As timeless as its sound and technical design is its outer appearance. The U 67’s cone-shaped body and the tapered headgrille have since become iconic for the Neumann brand; the same elegant design would grace its solid state successor, the U 87, for the next 50+ years.ApplicationsThe U 67 is a universal studio microphone suitable for all applications. Its smooth top-end with a subtle tube shimmer makes the U 67 an outstanding vocal microphone. Due to its essentially linear response in three polar patterns – omni, cardioid, and figure-8 – the U 67 is also a very versatile microphone for all kinds of instruments such as strings, woodwinds, brass, piano, drums, acoustic and electric guitar, bass guitar and upright bass.History RepeatingSonically, the current reissue is identical to the U 67 made from 1960–1971. It uses the same capsule and electronic design. Key parts, such as the BV 12 output transformer, are meticulously reproduced according to original documentation. EF86 tubes are carefully selected for optimal characteristics and lowest noise in a dedicated measurement facility. The power supply was redesigned to meet today’s strict safety requirements and to accommodate the slightly higher filament current of newer premium grade tubes. The new power supply NU 67 V is fully compatible with older U 67 microphones.* Reissue of the legendary Neumann U 67* Superb vocal microphone for male and female singers* Versatile microphone for all kinds of instruments* Made to original specifications using archived documentation* New power supply NU 67 V automatically adapts to the local mains voltage* Handmade and hand soldered in Germany
The TLM 193 is a large diaphragm microphone with a cardioid polar pattern. With this microphone Neumann continues its long tradition, and is offering high end technology at an affordable price for musicians and the home recording studio. The microphone uses a transformerless circuit, featuring extremely low self noise and large dynamic range. The polar response is very linear over a wide incidence angle. Thus, even signals coming from the side are reproduced faithfully and without coloration. The exposed surface of the microphone capsule is at ground potential, making it immune to typical interference and contamination. The microphone is supplied with a swivel mount.Acoustical operating principle: Pressure gradient transducerDirectional pattern: CardioidFrequency range: 20 Hz ... 20 kHzSensitivity at 1 kHz into 1 kohms: 18 mV/PaRated impedance: 50 ohmsRated load impedance: 1 kohmsEquivalent noise level, CCIR: 21 dBEquivalent noise level, A-weighted: 10 dB-ASignal-to-noise ratio, CCIR (rel. 94 dB SPL): 73 dBSignal-to-noise ratio, A-weighted (rel. 94 dB SPL): 84 dBMaximum SPL for THD 0.5%: 140 dBMaximum output voltage: 13 dBuSupply voltage (P48, IEC 61938) 48 V ± 4 VCurrent consumption (P48, IEC 61938): 3 mAMatching connectors: XLR3FWeight: 480 gDiameter: 49 mmLength: 175 mm
Σχεδιασμένο για μουσικούς και ερμηνευτές που χρειάζονται εξαιρετική ποιότητα ήχου με χαμηλό προϋπολογισμό, το M7 είναι μια ιδανική λύση ηχογράφησης για podcasters, τραγουδιστές και μουσικούς. Το M7 διαθέτει θερμή απόκριση συχνότητας που κολακεύει την ανθρώπινη φωνή. Και χάρη στο καρδιοειδές πολικό διάφραγμα του, το M7 θα καταγράφει έξοχα τους ήχους στους οποίους το στρέφετε, ενώ θα υποβαθμίσει τους ήχους γύρω από αυτό. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, το M7 μπορεί να ανταποκριθεί σε πολύ δυνατές εντάσεις όταν του ζητηθεί: Με SPL των 134 dB του επιτρέπει να καταγράφει χωρίς παραμόρφωση δυνατά όργανα, όπως drums ή ενισχυτές ηλεκτρικής κιθάρας, κάτι που δεν μπορούν πάντα να κάνουν τα πιο ακριβά μικρόφωνα. Μια σκληρή βάση, θήκη μεταφοράς και καλώδιο XLR 3 μέτρων ολοκληρώνουν το πακέτο M7, ώστε να είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την παραγωγή αμέσως!
AT5045 Premier Studio Condenser Instrument Microphone Premier Studio Condenser Instrument Microphone A large diaphragm in a small body Available as a single mic or a stereo pair, the AT5045 offers the sound and performace of a large diagphram studio condenser microphone, in a small and easy to position stick type body. Despite its small size, the AT5045 has Audio-Technica's largest single diaphragm, larger than most large diaphragm condenser microphones on the market. Audio-Technica’s premium studio condenser instrument microphone Larger diaphragm surface area than most traditional large diaphragm condenser microphones on the market Stick design for easy and precise microphone positioning Pure and realistic sound quality; ideal for piano, overheads and acoustic instruments Discrete components carefully selected for optimized capsule performance High-SPL capability and extended frequency response Hand assembled and inspected for 100% quality control Elegant, durable housing of aluminum and brass “Easy and precise microphone positioning” The AT5045 is presented in a convenient stick design body, meaning you can easily position it in places that are not possible with other large diaphragm condenser microphones, making it a very versatile microphone. “Audio-Technica’s largest single element” The AT5045 uses Audio-Technica's largest single element, larger than that of most on the market, offering a pure and accurate sound reproduction that is perfectly suited to acoustic instruments. “Optimized capsule performance” Discrete components have been chosen to complete the circuitry, honing down to the very essentials, allowing optimized capsule performance and an unpresidented dynamic range. Innovative design The AT45045 offers a diaphragm larger than most on the market, but in a convenient, easy to position stick type body, made from durable aluminium and brass. Large rectangular diaphragm The AT5045 has Audio-Technica's largest single diaphragm, offering imporoved transient response and increased bandwidth AT8482 Shock Mount An advanced-design custom shock mount provides superior isolation attenuating noise, shock and vibration Custom hard-shell carry case Custom hard-shell carry case with die cut foam compartments offers protection for one or two microphones
Μεγάλου Διαφράγματος πυκνωτικό μικρόφωνο καρδιοειδούς διαγράμματος βασισμένο στην νέας σχεδίασης κάψα CKR6 με διπλά χειροποίητα κεραμικά δαχτυλίδια. Κατασκευασμένο με ειδικό τρόπο δίνοντας ακουστική ακρίβεια αλλά και παρέχοντας σαφήνεια σε κάθε εγγραφή. Χρησιμοποιεί την τεχνολογία Open Acoustics της Austrian Audio δίνοντας την δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει ανάμεσα από τέσσερις ρυθμίσεις High - Pass filter (0-40-80-140) καθώς και ένα pad -10/ -20dB.
Limited Edition του πυκνωτικού μικροφώνου μεγάλου διαφράγματος OC818 Studio set με πολλαπλά πολικά διαγράμματα (Omni, Figure8, Cardioid, HyperCardioid, etc), βασισμένο στην νέας σχεδίασης διπλή κάψα CKR12 με παγκόσμια πατέντα για τα διπλά χειροποίητα κεραμικά της δαχτυλίδια. Τα πολλαπλά πολικά διαγράμματα μπορούν να ελεγχθούν εκτός από τον κλασσικό manual τρόπο και μέσω του δωρεάν application POLARPILOT (Android and iOS) τοποθετώντας τον Bluetooth adapter OCR8 στο πίσω μέρος του μικροφώνου, δίνοντας στον χρήστη την δυνατότητα ρύθμισης 255 steps περνώντας από το Figure8 μέχρι το Omni, με έλεγχο των ρυθμίσεων pad. Όλες οι ρυθμίσεις μέσω της εφαρμογής γίνονται σε ψηφιακό περιβάλλον αλλά ο ήχος του μικροφώνου δεν μεταβάλλεται δεν μετατρέπεται και παραμένει αναλογικός. Μία ακόμη μεγάλη καινοτομία είναι τα διπλά output που διαθέτει ένα για κάθε μία κάψα χωριστά (front- rear) δίνοντας την δυνατότητα ηχογράφησης σε 2 κανάλια ξεχωριστά που μπορούν να υποστούν περεταίρω επεξεργασία και να αλλάξουν το μοτίβο του μικροφώνου μετά την εγγραφή μέσω του ειδικού καλωδίου / adapter που περιλαμβάνει στην συσκευασία για την δεύτερη έξοδο.
The making of Stealth - The Aston 33 and the blind testing process The Aston 33 (so named after the original members) is now a panel of more than 120 top producers, engineers and artists who work with Aston on new product development to ensure every mic is best in class before it is released to the market. They perform blind listening tests on a range of possible versions of each new mic, plus ‘industry standard’ models from key manufacturers and vote on performance on a variety of sources (vocals, guitars and so on). In tests the panel do not know which mics they are listening to, so the resultant votes can’t be affected by brand reputation, or an expectation of how a certain microphone should sound. Some surprising results arose from the Stealth project testing. For example the prototype Stealth voicing that consistently came top in the voting for female vocal takes came off worst for male vocals and vice versa, regardless of the pitch of the singer! Furthermore a different voicing came top for ALL guitar sources, from finger picked acoustic through to mic’d distorted guitar cabs. These discoveries, derived from more than 9000 data samples, were the catalyst for the Aston team to set about reimagining the microphone from the ground up. Stealth truly excels at capturing professional quality audio in almost every situation, and masters them all. With 4 switchable voices delivering unparalleled performance in almost any situation, a Class A built in mic preamp with autodetect 48V Phantom power (a world’s first!) and featuring a unique Sorbothane internal shock mount system and Aston’s legendary build quality, we reckon Stealth is the world’s most versatile microphone. Stealth was developed in partnership with 92 top engineers, producers and artists (the Aston 33 development panel) who participated in a series of blind listening tests designed to create the best possible sound… the resulting four voice settings, Vocal 1, Vocal 2, Guitar and Dark, offer a range of world class sounds to suit almost every application.
The Starlight features a 20 mm cardioid capsule hand-picked by a panel of more than 70 top producers (Aston 33) in double blind listening tests conducted during 2016. Starlight showcases a host of innovations, including laser targeting, multiple voices (Vintage, Modern & Hybrid), and near perfectly linear off-axis response, which have seen the mic win a host of international awards, and a nomination for 2018 NAMM TEC, the ‘Oscars’ of the music technology industry. The Starlight is, like all of our products, packed full of technical innovation and sounds truly stunning. Nominated for the prestigious NAMM TEC Award in 2018 it represents the very pinnacle of pencil mic technology with its multiple voicing options, laser targeting and near perfectly linear off axis response. Beautiful, and outrageously good.
The Aston Spirit is a high-performance, switchable pattern, large diaphragm condenser microphone utilising a 1” gold evaporated capsule. A switch on the mic body selects from Omni, Cardioid or Figure-of-Eight polar patterns. It is versatile enough to use with most instruments and excels on acoustic guitar and vocals. Its Aston 33 panel selected capsule is teamed with high-end transformer balanced circuitry using only the best components. The Spirit is designed to deliver a beautifully open sound with sparkling harmonics. This highly accurate microphone gives a stunningly natural and transparent recording, capturing all the detail in the high range but without adding the harshness that some condenser microphones seem to. The Spirit represents one of the biggest engineering advancements in the microphone industry in decades. Nominated for the prestigious NAMM TEC Award in 2017 and universally acclaimed as one of the best mics on the market today at any price, it achieves a level of technical excellence and performance never before seen at this price point. Accessories Aston has become synonymous for innovative and emotive design. Our microphones are not only exceptional recording tools and multiple award-winning products, delivering vocal and instrument recording to rival the very best in the world, but works of engineering art. If you already own an Aston mic, you’ve already experienced the exquisite attention to detail throughout, as well as the incredible performance. As standard every Spirit comes with a built in pop filter and internal shock mounting system which elevates the performance bar compared to other mics. In many applications you can use the Spirit just as it is, but if you want to get the best results possible, and style your mic to look the mutts nuts in your studio environment, then the Aston SwiftShield takes things to a whole new performance level. The Aston Swift shock mount, is not only elegant, and designed specifically to show off your mic in all its glory with its open-fronted design, but boasts the fastest mic mounting system in the world. Combined with Aston’s internal shock absorbing system, the Swift gives supreme performance in seconds. The Shield SM, clips on and off the Swift mount quickly and easily when switching between vocal and instrument applications. Utilising Aston’s Hextech perforation acid etching process, the Shield gives excellent plosive (pop) control without affecting the tone of your recordings at all. The SwiftShield combo is the perfect partner for getting the ultimate performance from your Spirit (and it looks awesome too!).
The Aston Origin is a high-performance cardioid condenser microphone utilising a one inch (1″) gold evaporated capsule. It's versatile enough to use with any instrument and, for singer-songwriters, excels on acoustic guitar and vocals. Its hand-selected capsule is paired with high-end transformerless circuitry using only the finest components. The Origin is designed to deliver direct, smooth and intimate sound… for a supremely natural and transparent recording. The Origin was our first design, the start of it all, and represents the fundamental essence of the Aston brand. Beautiful, superb engineering, a sound to rival some of the very best mics in the world… the Origin is the first mic ever made which brings this level of technical excellence and performance to the project studio market. Accessories Aston has become synonymous for innovative and emotive design. Our microphones are not only exceptional recording tools and multiple award-winning products, delivering vocal and instrument recording to rival the very best in the world, but works of engineering art. If you already own an Aston mic, you’ve already experienced the exquisite attention to detail throughout, as well as the incredible performance. As standard every Origin comes with a built in pop filter and internal shock mounting system which elevates the performance bar compared to other mics. In many applications you can use the Origin just as it is, but if you want to get the best results possible, and style your mic to look the mutts nuts in your studio environment, then the Aston SwiftShield takes things to a whole new performance level. The Aston Swift shock mount, is not only elegant, and designed specifically to show off your mic in all its glory with its open-fronted design, but boasts the fastest mic mounting system in the world. Combined with Aston’s internal shock absorbing system, the Swift gives supreme performance in seconds. The Shield SM, clips on and off the Swift mount quickly and easily when switching between vocal and instrument applications. Utilising Aston’s Hextech perforation acid etching process, the Shield gives excellent plosive (pop) control without affecting the tone of your recordings at all. The SwiftShield combo is the perfect partner for getting the ultimate performance from your Origin (and it looks awesome too!).
Ζεύγος πυκνωτικών μικροφώνων μεγάλου διαφράγματος καρδιοειδή με αντικραδασμικές βάσεις, νίκελ. Το TLM-103 είναι το ιδανικό μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος για όλες τις επαγγελματικές και ημι-επαγγελματικές εφαρμογές παρέχοντας τη μέγιστη ποιότητα με το μικρότερο κόστος. Αξιοποιώντας το δοκιμασμένο και πραγματικά χωρίς μετασχηματιστή κύκλωμα που συναντάμε σε πολλά μικρόφωνα της Neumann, το TLM-103 έχει από τα πιο χαμηλά επίπεδα θορύβου και από τις μεγαλύτερες δυναμικές περιοχές. Η κάψα του, που προέρχεται από εκείνη που χρησιμοποιείται στο U-87, έχει πολικό διάγραμμα καρδιά και είναι ακουστικά άριστα ισορροπημένη μειώνοντας τους ήχους από την πίσω πλευρά του μικροφώνου. Το TLM-103 Stereo Set περιλαμβάνει: Δύο μικρόφωνα TLM 103 Δύο αντικραδασμικές βάσεις EA 1 Μία θήκη αλουμινίου
Ζεύγος πυκνωτικών μικροφώνων μεγάλου διαφράγματος καρδιοειδή με αντικραδασμικές βάσεις, νίκελ. Το TLM-103 είναι το ιδανικό μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος για όλες τις επαγγελματικές και ημι-επαγγελματικές εφαρμογές παρέχοντας τη μέγιστη ποιότητα με το μικρότερο κόστος. Αξιοποιώντας το δοκιμασμένο και πραγματικά χωρίς μετασχηματιστή κύκλωμα που συναντάμε σε πολλά μικρόφωνα της Neumann, το TLM-103 έχει από τα πιο χαμηλά επίπεδα θορύβου και από τις μεγαλύτερες δυναμικές περιοχές. Η κάψα του, που προέρχεται από εκείνη που χρησιμοποιείται στο U-87, έχει πολικό διάγραμμα καρδιά και είναι ακουστικά άριστα ισορροπημένη μειώνοντας τους ήχους από την πίσω πλευρά του μικροφώνου. Το TLM-103 Stereo Set περιλαμβάνει: Δύο μικρόφωνα TLM 103 Δύο αντικραδασμικές βάσεις EA 1 Μία θήκη αλουμινίου
Το TLM-103 είναι το ιδανικό μικρόφωνο μεγάλου διαφράγματος για όλες τις επαγγελματικές και ημι-επαγγελματικές εφαρμογές παρέχοντας τη μέγιστη ποιότητα με το μικρότερο κόστος. Αξιοποιώντας το δοκιμασμένο και πραγματικά χωρίς μετασχηματιστή κύκλωμα που συναντάμε σε πολλά μικρόφωνα της Neumann, το TLM-103 έχει από τα πιο χαμηλά επίπεδα θορύβου και από τις μεγαλύτερες δυναμικές περιοχές. Η κάψα του, που προέρχεται από εκείνη που χρησιμοποιείται στο U-87, έχει πολικό διάγραμμα καρδιά και είναι ακουστικά άριστα ισορροπημένη μειώνοντας τους ήχους από την πίσω πλευρά του μικροφώνου. Το TLM-103 Studio Set περιλαμβάνει την αντικραδασμική βάση EA1.
Το WA-47jr είναι μια έκδοση FET χωρίς μετασχηματιστή, του εξαιρετικά γνωστού και κλασικού μικροφώνου '47 το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί σε αμέτρητες ηχογραφήσεις επιτυχημένων δίσκων τα τελευταία 50+ χρόνια. ΤΟ WA-47jr είναι πλήρως διακριτό, έχει 3 πολικά διαγράμματα και έχει σχεδιαστεί για διάφορες χρήσεις, όπως: για επαγγελματικά studio ηχογραφήσεων, home studio, για live συναυλίες και για ραδιοφωνικές εκπομπές. Έχει τέλεια εφαρμογή σε φωνές, ηλεκτρική/ακουστική κιθάρα και μπάσο, κρουστά, πιάνο, έγχωρδα αλλά και πνευστά. Το WA-47jr χρησιμοποιεί μια προσαρμοσμένη κάψa τύπου k47, σχεδιασμένη με το ίδιο μοτίβο οπών και απόκριση συχνότητας όπως και το vintage σχέδιο ('47). Η έκδοση αυτής της κάψουλας (μοντέλο #WA-47-V-80v) είνα προσεκτικά κατασκευασμένη από έναν αυστραλό κατασκευαστή του οποίου η ακρίβεια και η επαναληψιμότητα μας επιτρέπει να πετύχουμε τα vintage στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον ήχο και την ποιότητα του μικροφώνου, ώστε να δημιουργήσει τον χαρακτήρα και την υπογραφή του WA-47jr. Με χαμηλό θόρυβο low-noise, η διακριτή διαδρομή σήματος του WA-47jr, όταν συνδιάζεται με αυτή την εξαιρετική κάψουλα τύπου ΄47, επιτρέπει στο μικρόφωνο να αποκτήσει έναν πολύ παρόμοιο τόνο με το κλασικό '47, αλλά σε πολύ πιο προσιτή τιμή. Το WA-47jr χρησιμοποιεί την ίδια κάψουλα, του στυλ k47 που βρίσκεται και στο WA 47. Προδιαγραφές: - FET μετασχηματιστή, ΄47's τύπου- Κλώνο κάψουλας τύπου '47 (στυλ K47) - Μοντέλο #WA-47-B-80v- Make-up κάψουλα: Χρυσή κάψουλα, διπλό μεγάλο διάφραγμα, μονή οπίσθια πλάκα, 6 microns NOS mylar (PET film)- Πλήρως διακριτή διαδρομή σήματοσ, πυκνωτές Toshiba FET, Wima, ηλεκτρολυτικοί πυκνωτές Panasonic- Πολικά διαγράμματα: Cardioid, Figure-of-eight, Omni- Hi-pass filter: 70Hz- Pad: -10 dB- Self-noise: 9 dBA- Δυναμική εμβέλεια: 138 dBA- Μέγιστο SPL: 147/157 dB (@ 1 kHz 1kOhms 0,5% THD, 0/-10dB)- Εύρος συχνοτήτων: 20Hz - 20 kHz- Ευαισθησία: 10mV /Pa ή -40 dB- Αντίσταση εξόδου: 100 ohm
Το πραγματικό U67 έγινε ένα από τα πιο περιζήτητα και ευρέως χρησιμοποιούμενα studio μικρόφωνα στην εποχή του, ηχογραφώντας μια τεράστια συλλογή τραγουδιών των τελευταίων 50 ετών- αναφερόμαστε σε κλασσικά κομμάτια καλλιτεχνών όπως οι Beatles, Led Zeppelin, The Temptations και οι Nirvana! Αν και τα original μικρόφωνα παραμένουν περιζήτητα, δεν είναι εύκολο για τους περισσότερους ηχολήπτες να τα αποκτήσουν, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους ( πάνω από 7.000 ευρώ). Ευτυχώς η Warm Audio τώρα αλλάζει το σενάριο μετά την κυκλοφορία του νέου WA-67! Βασισμένο γύρω από μια λυχνία πεντόδου ΕF86 , έχοντας το ίδιο απαλό ηχόχρωμα με το πρωτότυπο, το WA-67 διαπρέπει κατά την ηχογράφηση οποιασδήποτε πηγής και μπορεί αμέσως να γίνει η πρώτη σας επιλογή για ηχογράφηση φωνής, κιθάρας, drums toms και overheads, πιάνο, χάλκινα πνευστά και έγχορδα.
WA-87 R2: Παρουσιάζουμε ένα αναβαθμισμένο και βελτιωμένο πυκνωτικό μικρόφωνο σε στυλ '87Το 2016, εμείς στη Warm Audio παρουσιάσαμε ένα πυκνωτικό μικρόφωνα στο στύλ του ’87 και τα βλέμματα όλων στράφηκαν σε αυτό το μικρόφωνο που σε προσιτή τιμή αναπαρήγαγε την ποιότητα των αυθεντκών μικροφώνων. Με απλά λόγια, η κυκλοφορία του WA-87 άλλαξε την αντίληψη της βιομηχανίας για το τι θα μπορούσε να επιτευχθεί σε προσιτή τιμή.Βασισμένο σε κλασικά κυκλώματα της δεκαετίας του 60, ο πλούσιος ήχος του WA-87 έγινε το αγαπημένο μικρόφωνο αμέτρητων παραγωγών, μηχανικών ήχου και μουσικών. Από την κυκλοφορία του WA-87 το 2016 μάθαμε πολλά περισσότερα για την κατασκευή μικροφώνων και αυτή η εμπειρία μας οδήγησε να δούμε αν θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε το WA-87 χωρίς να χρειαστεί να αυξήσουμε την τιμή και το αποτέλεσμα είναι το νέο WA-87 R2 ! Χρησιμοποιήσαμε ό,τι έχουμε μάθει για την αναδημιουργία vintage μικροφώνων τα τελευταία πέντε χρόνια και σας προσφέρουμε το νέο WA-87 R2 που είναι μεγαλύτερο, ποιοτικό και απλά καλύτερο!Πιστή αναπαραγωγή με κορυφαία εξαρτήματα Το WA-87 βασίζεται σε ένα κλασικό κύκλωμα της δεκαετίας του 60 που θεωρείται ευρέως ως ένα από τα καλύτερα μικρόφωνα στούντιο που έχουν σχεδιαστεί ποτέ. Περάσαμε αμέτρητες ώρες προσπαθώντας να πλησιάσουμε ακόμη περισσότερο τον ήχο της vintage έκδοσης από ό, τι είχαμε με το WA-87, οπότε το νέο WA-87 R2 χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας εξαρτήματα, τρανζίστορ NOS Fairchild και πυκνωτές από τη Wima. Το WA-87 R2 χρησιμοποιεί έναν μετασχηματιστή εξόδου Cinemag USA όπως και το αρχικό WA-87, με τη νέα έκδοση να παρέχει ελαφρώς αυξημένο επίπεδο εξόδου και βελτιωμένη απόκριση συχνότητας. Χρησιμοποιήσαμε επίσης την ίδια κάψουλα που χρησιμοποιεί το WA-87, το οποίο σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις ακριβείς προδιαγραφές αυτών που βρέθηκαν στα vintage μικρόφωνα. Το αποτέλεσμα είναι ένα απίστευτα ακριβές ηχητικό αντίγραφο του αναμφισβήτητα ευρύτερα χρησιμοποιούμενου στούντιο μικροφώνου στην ιστορία των ηχογραφήσεων!Το πιο ευέλικτο μικρόφωνο στη συλλογή σαςΌπως και το αυθεντικό vintage μικρόφωνο, το WA-87 R2 υπερέχει στην εγγραφή, σχεδόν σε όλες τις πηγές. Με τρία πολικά διαγράμματα (καρδιοειδές, omni και με διπλή καρδιά (figure of 8) 8) προσαρμόζεται σε μεγάλη ποικιλία εφαρμογών και περιλαμβάνει φίλτρο αποκοπής στα 80Hz εάν χρειάζεται. Η εναλλαγή -10dB pad είναι βολική όταν θέλετε να εγγράψετε εξαιρετικά δυνατές πηγές και να μην υπερφορτώνετε τα εσωτερικά ηλεκτρονικά. Το WA-87 R2 λειτουργεί υπέροχα σε φωνητικά, ντραμ γενικά, κιθάρες, πιάνο, βοηθητικά κρουστά, έγχορδα, πνευστά κλπ Εκπληκτικό στον ήχο και την εμφάνισηΤο νέο WA-87 R2 είναι λίγο μεγαλύτερο με καλύτερα ηλεκτρονικά και το νέο σχήμα της στρογγυλεμένης κεφαλής προσθέτει επιπλέον χώρο γύρω από την κάψουλα για μια πιο ευχάριστη ηχητική υπογραφή. Με αυθεντική vintage ζεστασιά, έχει απαλό ήχο με λεπτομέρεια και έκταση στο φάσμα συχνοτήτων. Πιστεύουμε πραγματικά πως αυτό το μικρόφωνο έχει την ίδια απόδοση με μικρόφωνα που κοστίζουν πέντε φορές περισσότερο. Ανεξάρτητα από το τι άλλα μικρόφωνα έχετε, το WA-87 R2 είναι σίγουρο ότι θα γίνει ένα από τα αγαπημένα σας μικρόφωνα!
The Telefunken ELA M 250/251 was made for Telefunken by AKG after Neumann discontinued its OEM production of the Telefunken U-47. The Golden Age Premier GA-251 is inspired by this truly classic mic model. The GA-251 shares the same design goal that was set for the GA-47: to offer the classic qualities and advantages that a vintage unit in perfect condition would provide and doing so at a very low price point. Having gone through a number of prototypes that was compared to great sounding vintage units in different recording settings, everyone involved agreed that the goal was reached. The coupling capacitor is made by Solen from France. It is a high balanced film capacitor made from MKP material with pure oxygen-free copper connections. It has a very delicate and balanced sound.The capsule capacitor uses NOS Siemensantique grade polystyrene capacitor to reduce loss.The tube cathode bypass capacitor uses an ELNA OFC Cerafine high end hifi capacitor from Japan with oxygen free copper connections exhibiting a very sweet and delicate character, not the least for vocals.The other capacitors are of the low loss polystyrene type.The resistor used for setting the capsule voltage is a high quality DALE 1% metal film resistor. The result is a very stable and consistent operating level leading to better consistency between different GA-251 units. The plate resistor uses a non-inductive resistor of the United States IRC audio with pure copper connections. The sound level is rich and full bodied. The GA-251 uses a 34 mm K251 style capsule. Being a dual-sided one, it provides both cardioid and omni polar patterns.In order to get a good consistency between units, for each production run of 50 pcs GA-251 units, approximately 200 capsules is evaluatedin order to find 50 capsules with specifications that lie within the tight tolerances. The sensitivity of the front and back side of the capsule do not differ more than 0,3 dB. The sensitivity between different capsules do not differ more than 0,5 dB.The tight manufacturing tolerance will lead to a very good consistency between different GA-251 units.The capsule is specially designed to complement the electronic circuit of the GA-251 to achieve a frequency response curve with a nice balance between the high, middle and low frequencies. The result is a very smooth sound with a warm bottom and airy top end just like ELA M251. The vintage style power supply PSU uses a high power R-style transformer with a low noise level and minimum stray field.A simple but effective circuit uses dual-stage filtering for the filament voltage. The High voltage is also precisely filtered and stabilized using an ON semiconductor zener diode. The polar pattern switch is placed on the power supply so that the recording engineer can change the polar pattern between Cardioid and Omni remotely. A ground lift switch will help to solve mains power related noise issues that can appear in some cases.
High End, no compromise components and build quality• Built in many details according to the vintage U47 including the polar pattern switch below the grille and switchable capsule head• A -10 dB PAD switch on the power supply for high SPL instrument recordings like kick drum• Hand Made in small series• Capsules selected with very tight tolerances• Point-to point wiring with silver-plated copper wire, a printed circuit board is only used for the ground connections• All soldering points made with Mudorf Msolder Supreme SilverGold solder (Sn88, 6Cu, 1,8Ag, 9,5Au)• Solid wood microphone box, tweed style system flight case. Every mic, box and psu has a badge with the serial numberThe Neumann U-47 was produced between 1949 and 1965 meaning that the vintage original units are now very old and their performance do differ a lot depending on their condition. The different clones all have their specific sound character too. So, it´s not easy to say which sound is “the right one”. As always, not the least as far as microphones goes, it will ultimately be a matter of taste. Does the world need one more U-47 clone? The GA-47 microphone as the first product in Golden Age Projects new high end line, changing “Project” to “Premier” for this product range, the answer is “Yes!”.The Golden Age Premier GA-47 has been born from a lot of hard work and real world testing. The end result is a microphone with a very sweet character that should appeal to a great number of users and a microphone that can be used for the most demanding recording tasks. It has proved itself to be a great allrounder, this is not a “vocal-only” microphone. The GA-47 is not a product that will be built in huge quantities on a big assembly line. It´s a product that is built by hand, fifty units at a time in a small workshop by a skilled and dedicated staff. It uses very high quality components all the way to achieve the desired goal, allowing me to answer “yes!” to the rephrased question mentioned above. The capsule for the GA-47 is designed to provide the requirements of modern day recordings by mixing the character between a vintage K47 capsule and the one from a K67-style capsule with a wide frequency response and high sensitivity. The result is a truly great sound.
The classic C800G is the only tube microphone in the world equipped with a semiconductor active cooling system that results in a higher signal-to-noise ratio compared to most other tube microphones. It has a very high-quality modern sound performance.The Golden Age Premier GA-800G is currently the only microphone to fully reproduce the C800G. It´s appearance and structure, as well as accessories and circuit principles, including its sound character, strictly follows the original design. All of the parts including the power plug and the pin definition of the power supply are the same as in the original C800G. Even though its based on the original, the circuit board has been upgraded to a ROGERS ceramic circuit board that has superior insulation parameters and offers a more stable performance. The coupling and bypass capacitors has also been upgraded, resulting in a deeper and more exact low frequency performance and a more delicate and transparent high frequency reproduction.The classic semiconductor active cooling and external cooling system from the C800G is also used in the GA-800G. This is to ensure that the GA-800G has the highest possible signal-to-noise ratio. The tube (a 6AU6) is mounted in an aluminum casing, with the semiconductor cooling chip being attached to the bottom of the case. The temperature of the tube in the GA-800G is the effectively kept down when the GA-800G is in it´s working state, the heat generated by the tube is actively dissipated. The heat that the tube generates is transferred to the reverse side of the semiconductor and transferred to the effective outer aluminum alloy heat sink at the rear of the microphone. This heat sink will then dissipate the heat from semiconductor cooling chip to the air surrounding the GA-800G.PCB board: A ROGERS ceramic gold-plated circuit board is used. This type of circuit board is usually used in high-end aerospace communication products, the cost is about twenty (20!) times higher than an ordinary PCB board.Capsule: By disassembling a C800G and handing it´s capsule to a manufacturer with more than twenty years of microphone capsule production experience, they were able to produce a capsule that matched the characteristics of the original one. The capsule used in the GA-800G can handle a higher sound pressure level than the original one and it has almost the same sound character.Tube: In order to ensure the tube will have a long life, we are using a NOS CIFTE 6AU6 tube from France, it has a maximum anode voltage rating of about 300V. The tube in this circuit has an anode voltage of 90V and will generate more heat than tubes in many other tube microphones that typically uses voltages between 35-50V. The higher voltage used in the GA-800G increases the heat dissipation so the semiconductor active cooling system is an important element in the design.Power supply: The classic 800G uses two 6AU6 tubes as rectifiers for the high voltage rail, they work as pseudo diodes by connecting all grids to the anode that outputs about 290V.After a lot of listening tests comparing a tube rectifying circuit with a solid state one, we found that we did prefer the sound of the latter so this is what we decided to use. The additional advantage is that there is no need to worry about replacing tubes in the power supply.Capacitors, resistors and solder: The metal resistors and electrolytic capacitor from Japan are of special audiophile audio types. The coupling capacitors are Siemens EPCOS from Germany. The connecting wires inside the GA-800G are oxygen-free copper wires from Japan. The solder is FELDER silver/copper-containing solder from Germany.Shockmount: Rycote USM-VB
Πυκνωτικό μικρόφωνο studio μεγάλου διαφράγματος καρδιοειδές, 138 dB max SPL, απόκριση συχνότητας 20 - 20.000 Hz, ειδικό για φωνή. Χαρακτηριστικά: Αρχή ακουστικής λειτουργίας : Pressure gradient transducer Τύπος κάψας : Καρδιοειδής Απόκριση συνχότητας : 20 Hz ... 20 kHz Ευαισθησία στο 1 kHz μέσα στο 1 kohm : 23 mV/Pa Μέση αντίσταση: 50 ohms Μέση αντίσταση φορτίου : 1000 ohms Σχετικό SPL CCIR 468-3 : 17.5 dB Σχετικό SPL DIN/IEC 651 : 7 dB-A Λόγος σήματος προς θόρυβο CCIR 468-3 : 76.5 dB Λόγος σήματος προς θόρυβο DIN/IEC 651 : 87 dB Μέγιστο SPL για συνολική αρμονική παραμόρφωση 0.5% : 138 dB Μέγιστη έξοδος τάσης : 13 dBu Δυναμική περιοχή DIN/IEC 651 : 131 dB Τροφοδοσία : 48 V ± 4 V Κατανάλωση : 3 mA Βύσμα : XLR 3Μ Βάρος : 500 g Διάμετρος : 60 mm Μήκος : 132 mm
Λαμπάτο πυκνωτικό μικρόφωνο με δύο μεγάλα επίχρυσα διαφράγματα ,σχεδιασμένο για επαγγελματικά στούντιο. Ηχογραφήσεις υψηλής ποιότητας για επαγγελματικά στούντιο Εξαρτήματα και σετς: Μεγάλου διαφράγματος κάψα 2 επίχρυσα διαφράγματα Η πολικότητα αλλάζει με ρυθμιστή στο τροφοδοτικό
Μικρόφωνο με λαμπάτη προενίσχυση και ευρεία μεμβράνη. Εφαρμογές: Στουντιακό μικρόφωνο για ηχογραφήσεις φωνών και οργάνων Εξαρτήματα και σετς: MKL-111 μικρόφωνο PSU-103-01 τροφοδοτικό AM-65/27 αντικραδασμική βαση-shock mount Καλώδιο για να ενώθει το μικρόφωνο με το τροφοδοτικό θήκη από αλουμίνιο Χαρακτηριστικά: Polar patterns Omnidirectional, cardioid, bidirectional and 8 switch-selectable intermediate patterns Frequency range, Hz:20–20000 Sensitivity at 1000 Hz, mV/Pa:18 Output impedance, Ohms: 300 Nominal load resistance, Ohms: 1000 Equivalent noise level, dBA: 22 Maximum SPL at nonlinear distortion coefficient of 0.5%, dBA: 124 Power supply: БП-103-01 , power supply unit Connector type: XLR-6 Dimensions, mm: 62х221 Weight, kg: 1,7
The MK-102 features a small physical profile and flat, extended frequency response – qualities not typically found together in large diaphragm mics. The Capsule The MK-102 features a large 27.5 mm condenser capsule using all-brass backplate construction, precision-drilled pattern control holes and optimal 5 micron diaphragm for classic LDC microphone presence on vocals or instruments. Capsule Housing & Body A close-fitting housing surrounds the capsule and allows the front diaphragm to function in free-air without internal headbasket reflections. In addition, the MK-102’s unique capsule and body orientation reduces reflections between the microphone and the sound source. The MK-102 body disappears completely behind the capsule head when the mic is aimed at the sound source. This leaves only the capsule diaphragm exposed to the sound source for minimal reflections and clear-sounding recordings. The Circuit The MK-102 uses the same transformerless circuit found in the renowned MK-012 (over 90,000 in use worldwide) to deliver the alluring sound of direct phantom power applied to a large diaphragm capsule. The Sound On-axis - The MK-102 offers a smooth and extended frequency response with clean and accurate top end free from the harsh, excessively bright sound found in many modern microphones. Off-axis - Frequency response from 90 through 180 degrees closely resembles the on-axis sound and the attenuation of sound over this angular range is exceptionally smooth. The MK-102 excels where the recordist desires a large diaphragm cardioid condenser mic with a flat frequency response that is maintained from 0 to 180 degrees to achieve a natural room sound spectral balance. Specifications: Freq. Response, Hz: 20-20000 Output sensitivity, mV/Pa: 16 Max SPL, dB for 0,5% THD: 120 Self Noise (DIN), dBa: 1 x microphon body (preamp) 1 x MK-102 capsule 1 x -10dB pad 1 x mic holder 1 x wooden box
The MK-105 retains the authorative lower midrange power Oktava is known for but adds some top end sparkle. The combination of the new capsule, headbasket and transformerless circuit produces a more transparent or hi-fi sound when compared to the classic transformer output coloration and soft top end of the MK-219/319. The Capsule The large 27.5 mm capsule with precision-drilled backplate holes in conjunction with the headbasket design produces a gentle +4dB rise from 4 kHz to 12 kHz to lend a touch of presence and air to vocal or instrument sources. The Headbasket Inside the headbasket, the capsule is mounted on a conical diffuser designed to reduce standing waves and smooth the capsule / headbasket system frequency response. The Circuit The MK-105 employs the highly regarded transformerless circuit found in one of the most widely used mics in existence – the MK-102 (over 90,000 in use worldwide) to deliver the alluring sound of direct phantom power applied to a large diaphragm capsule. The Sound On-axis - A carefully crafted “double peak” high frequency response provides subtle emphasis of both presence and “air” frequencies while suppressing the sibilance range. This results in a more modern or “Hi-Fi” sound when compared to the classic midrange-rich 219/319 sound but without the harsh sibilance found in many modern mics. Off-axis - Frequency response at 90 degrees resembles 0 degree response but attenuated a nominal l0dB. 180 degree rejection increases to 16dB below 2kHz but the top end over 4kHz stays just 8-10 dB or so below the on-axis response. This means the MK-105 has a very natural off-axis response out to 90 degrees with a pleasingly bright room ambience. The MK-105 excels where the recordist wants a large diaphragm cardioid mic with a musically useful proximity effect, a sparkling top end free from sibilance and a bright room ambience sound. Specifications: Freq. Response, Hz: 20-20000 Output sensitivity, mV/Pa: 16 Max SPL, dB for 0,5% THD: 120 Self Noise (DIN), dBa:
The MK-101 is large diaphragm condenser microphone with interchangable capsule. Introduced as a transition from earlier Oktava models, it retains some of the vintage character of the popular MK-219/319 capsule but offers transformerless output clarity. The Capsule The Oktava MK-101 uses the successful 26mm 219/319 capsule much loved for its classic midrange presence and sibilance-free top end. The Headbasket & Body The MK-101 headbasket features a large open area “forehead” for excellent off-axis response in the vertical as well as horizontal planes. Vertical asymmetry of the headbasket allows the recordist to explore different polar responses when using the mic upright or inverted. The small headbasket and body size make for easy placement and minimal reflection between sound source and microphone body. The Circuit Building on the marketplace success of the legendary MK-012, the MK-101 uses the same impedance converter / output circuit and body design made famous by the MK-012. The Sound On Axis – The MK-101 offers a powerful midrange presence and natural top end response with excellent rejection of sibilance. Off-Axis - The MK-101 has moderate attenuation at 90 degrees giving the mic a wide cardioid pick up pattern. 180 degree response has a warm spectral balance with strongest output below 200Hz, smooth amplitude reduction to 3 kHz followed by a moderate high frequency ambient sound presence peak. The MK-101 excels on vocals or guitar cabinets where the recordist wants classic midrange presence, sibilant-free top end and a warm room sound with just a touch of top end room presence. Specifications: Freq. Response, Hz: 20-20000 Output sensitivity, mV/Pa: 16 Max SPL, dB for 0,5% THD: 122 Self Noise (DIN), dBa: Included in delivery: 1 x microphon body (preamp) 1 x MK-101 capsule 1 x -10dB pad 1 x mic holder 1 x plastic box
The MK-519 features a large 27.5 mm condenser capsule with cardioid pattern using an all-brass backplate construction, precision-drilled pattern control holes and optimal 5 micron gold-plated diaphragm. An isolation mount / diffuser is installed at the base of the capsule mount to reduce “boink” and tame sound reflections that smear detail. The microphone features a new no-feedback amplifier capable to work properly on 600 Ohm load. The MK-519 provides a very high sensitivity and extremely low self-noise level, provided by a high polarizing voltage (about 100 V). The single layer headbasket is used to reduce internal sound reflections between the grille and the capsule that smear midrange and high frequency detail - the result is a clear and natural mid and high frequency response. However, it entrusts additional requirements to the careful handling: it is highly recommended to use a pop filter to protect the capsule from dust spittle. Specifications: Freq. Response, Hz: 20-20000 Output sensitivity, mV/Pa 21 Max SPL, dB for 0,5% THD: 124 Self Noise (DIN), dBa: 600 Ohm Phantom power required: 48V Weight, g: 350 Length / Max diameter, mm: 150 / 56 Included in delivery: 1 x microphon 1 x mic holder (shock mount is not included) 1 x wood
A bottle style tube multi-pattern large diaphragm studio microphone MKL5000 is the hi-end addition to the range of high quality condenser mics from the Oktava factory. Utilising a 6Ж1П tube in the discreet preamplifier circuitry creates just the right amount of third harmonic distortion, adding a subtle warmth but maintaining the clarity of the newly designed 1 inch 5 micron thick gold sputtered dual diaphragms. The tube is powered by a british designed and built class 'A' power supply and the mic comes with a highly effective shockmount and durable flight case. On the body of the MKL5000 is a switch to select from the choice of Cardiod, Omni-directional and Figure-of-eight polar patterns making this a versatile single mic which is also useful in XY or AB stereo situations when bought in pairs. Designed to work with numerous sound sources to maximum effect, the MKL5000 excels on vocals, grand pianos, guitars and percussion amongst many other sources, and gives presence and warmth to lead parts in the mix. The frequency response of the MKL5000 is expansive, ranging from 20 Hz to 20 kHz and smooth throughout all of its polar patterns. Despite its sensitivity it has a very high SPL handling capability and very low noise floor, allowing straight to digital recording and thus leaving the pure warm sound unadulterated. For close miking vocals a pop shield is recommended. Specifications: Polar Pattern: Omni-directional / Cardoid / Figure-of-eight Frequency Response: 20hz to 20kHz Sensitivity: 12 mV/Pa Power: Power supply unit supplied Output Impedance: 350 Ohm nominal Minimum load impedance: 1 k Ohm Max SPL @ 1kHz: > 125dB Dimesions: Ø64х255 mm Weight: 1,1kg
The MK-105 retains the authorative lower midrange power Oktava is known for but adds some top end sparkle. The combination of the new capsule, headbasket and transformerless circuit produces a more transparent or hi-fi sound when compared to the classic transformer output coloration and soft top end of the MK-219/319. The Capsule The large 27.5 mm capsule with precision-drilled backplate holes in conjunction with the headbasket design produces a gentle +4dB rise from 4 kHz to 12 kHz to lend a touch of presence and air to vocal or instrument sources. The Headbasket Inside the headbasket, the capsule is mounted on a conical diffuser designed to reduce standing waves and smooth the capsule / headbasket system frequency response. The Circuit The MK-105 employs the highly regarded transformerless circuit found in one of the most widely used mics in existence – the MK-102 (over 90,000 in use worldwide) to deliver the alluring sound of direct phantom power applied to a large diaphragm capsule. The Sound On-axis - A carefully crafted “double peak” high frequency response provides subtle emphasis of both presence and “air” frequencies while suppressing the sibilance range. This results in a more modern or “Hi-Fi” sound when compared to the classic midrange-rich 219/319 sound but without the harsh sibilance found in many modern mics. Off-axis - Frequency response at 90 degrees resembles 0 degree response but attenuated a nominal l0dB. 180 degree rejection increases to 16dB below 2kHz but the top end over 4kHz stays just 8-10 dB or so below the on-axis response. This means the MK-105 has a very natural off-axis response out to 90 degrees with a pleasingly bright room ambience. The MK-105 excels where the recordist wants a large diaphragm cardioid mic with a musically useful proximity effect, a sparkling top end free from sibilance and a bright room ambience sound. Specifications: Freq. Response, Hz: 20-20000 Output sensitivity, mV/Pa: 16 Max SPL, dB for 0,5% THD: 120 Self Noise (DIN), dBa:
The MK-101 is large diaphragm condenser microphone with interchangable capsule. Introduced as a transition from earlier Oktava models, it retains some of the vintage character of the popular MK-219/319 capsule but offers transformerless output clarity. The Capsule The Oktava MK-101 uses the successful 26mm 219/319 capsule much loved for its classic midrange presence and sibilance-free top end. The Headbasket & Body The MK-101 headbasket features a large open area “forehead” for excellent off-axis response in the vertical as well as horizontal planes. Vertical asymmetry of the headbasket allows the recordist to explore different polar responses when using the mic upright or inverted. The small headbasket and body size make for easy placement and minimal reflection between sound source and microphone body. The Circuit Building on the marketplace success of the legendary MK-012, the MK-101 uses the same impedance converter / output circuit and body design made famous by the MK-012. The Sound On Axis – The MK-101 offers a powerful midrange presence and natural top end response with excellent rejection of sibilance. Off-Axis - The MK-101 has moderate attenuation at 90 degrees giving the mic a wide cardioid pick up pattern. 180 degree response has a warm spectral balance with strongest output below 200Hz, smooth amplitude reduction to 3 kHz followed by a moderate high frequency ambient sound presence peak. The MK-101 excels on vocals or guitar cabinets where the recordist wants classic midrange presence, sibilant-free top end and a warm room sound with just a touch of top end room presence. Specifications: Freq. Response, Hz: 20-20000 Output sensitivity, mV/Pa: 16 Max SPL, dB for 0,5% THD: 122 Self Noise (DIN), dBa: Included in delivery: 1 x microphon body (preamp) 1 x MK-101 capsule 1 x -10dB pad 1 x mic holder 1 x plastic box