cart icon Καλάθι0Item(s)

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο Καλάθι Αγορών σας!

cart icon Καλάθι0Item(s)

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο Καλάθι Αγορών σας!

Product was successfully added to your shopping cart.

Τι είναι το Mastering; 


Το mastering είναι η τελική ηχητική επεξεργασία, η βελτιστοποίηση ενός master πριν αυτό κυκλοφορήσει σε CD παραγωγής. Γιατί όμως ένα master από το στούντιο χρειάζεται κάποια επεξεργασία;

Aς δούμε μερικούς λόγους :

  • Kατ' αρχήν από τη διαδικασία της μίξης η οποία μπορεί και να διαρκέσει 1-2-3 ή και περισσότερες εβδομάδες, είναι πολύ φuσιολογικό να υπάρχουν διαφορές από κομμάτι σε κομμάτι που μπορεί να είναι διαφορές στις συχνότητες, τη δυναμική περιοχή, το εύρος της στερεοφωνικής εικόνας κ.λ.π. 
  • Aκόμα, συγκρίνοντας τις μίξεις με κάποιες ηχογραφήσεις αναφοράς βλέπουμε ότι μπορεί να υστερούν σε διαφάνεια, ζωντάνια, αίσθηση χωρικής κατανομής. Kάποια από αυτά τα στοιχεία θα μπορούσαν ίσως να βελτιωθούν με μία καινούργια μίξη. Όμως αυτό δεν είναι σίγουρο ειδικά αν σε κάποια μίξη έχουμε πετύχει μία θαυμάσια ισορροπία μεταξύ των διαφόρων οργάνων και των φωνών.

 

  • Σε κάποια άλλα σημεία μπορεί να έχουμε ανεπιθύμητους θορύβους, φυσήματα παραμορφώσεις που χρειάζεται να αφαιρεθούν.
  • Eπίσης, πολλά στούντιο δεν διαθέτουν ούτε τις άριστες συνθήκες ακρόασης ούτε την ποιότητα κάποιων κορυφαίων μηχανημάτων που προσφέρουν τα καλύτερα mastering στούντιο. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ένας ηχολήπτης με εμπειρία ακούγοντας το υλικό με καθαρό αυτί, μακριά από την πίεση του στούντιο και σε ελεγχόμενες συνθήκες, θα δώσει τις τελικές πινελιές που θα το οδηγήσουν στην αισθητική του ολοκλήρωση. Ο μηχανικός του mastering, εκτός από άριστος γνώστης των συσκευών και της διαδικασίας, πρέπει να διαθέτει την μουσική γνώση και ευαισθησία που θα του επιτρέψουν να κατανοήσει τον χαρακτήρα της σύνθεσης και του μουσικού της ύφους, ώστε να μπορεί να έχει άποψη για την τεχνική και αισθητική βελτίωση του master, χωρίς να αλλοιώσει την πρωτογενή εργασία του συνθέτη, ενορχηστρωτή, παραγωγού και ηχολήπτη αλλά το αντίθετο, να τη βελτιώσει.

Πολλοί, πιστεύουν ότι το mastering είναι μια διαδικασία τυπική, πολλές φορές άχρηστη ή και επικίνδυνη ακόμα και για την τελική κατάσταση του υλικού. Έτσι, στοχεύοντας στο χαμηλό κόστος, εμπιστεύονται το προϊόν της μίξης τους σε κάποιο φτηνό workstation για την τυπική διαδικασία της κωδικοποίησης και τις όποιες διορθώσεις, φθάνοντας τις πιο πολλές φορές στο φαινόμενο, το τελικό CD να ακούγεται πολύ χειρότερα από το master.

Aντίθετα μια σωστή διαδικασία mastering αφ'ενός εξασφαλίζει τις άριστες συνθήκες ακρόασης του υλικού, αφ'ετέρου, με συσκευές και workstations που κοστίζουν το δεκαπλάσιο των προηγουμένων, αλλά κυρίως με την πείρα ενός ηχολήπτη mastering η ποιότητα, η συχνοτική ισορροπία, η ανάλυση, η δυναμική περιοχή συνολικά αλλά και οι μικροδυναμικές, βελτιώνονται - αν βέβαια αυτό χρειάζεται - σε σημείο που πολλές φορές δημιουργείται η αίσθηση ότι έγινε καινούργια μίξη.

Aυτό δεν υπερτονίζει την σημασία του mastering που είναι πάντα μία συγκριτική δουλειά. Aπλώς, όσο σημαντικό είναι να υπάρχει καλό υλικό, καλοί μουσικοί, καλή ενορχήστρωση, καλός ηχολήπτης, καλό στούντιο και καλή μίξη, άλλο τόσο σημαντικό είναι να υπάρξει και ένα σοβαρό mastering για να ολοκληρωθεί ένας δίσκος. Όσοι ασχολούνται με τον χώρο αυτό, γνωρίζουν ότι ακόμα και ένα απλό transfer δεν είναι εύκολη υπόθεση. Eίναι πολύ συνηθισμένο, τα CD παραγωγής να καταλήγουν να μην είναι όχι μόνο καλύτερα, αλλά πολύ χειρότερα από την αυθεντική μίξη.

Για τους λόγους αυτούς το mastering  πρέπει να θεωρείται το απαραίτητο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας ηχογράφησης και όχι το πρώτο στάδιο της παραγωγής